Mauritius. Inför stor publik, det förväntades komma 30.000 besökare till banan Champ de Mars idag söndag, tog 20-åriga Jessica Vadst från Svedala i Skåne sin hittills största ryttarseger då hon vann finalen i årets Longines World Fegentri Championship Ladies. 

Jessica Vadst berättar så här om segern:

- Jag gick in för ritten med ett ganska gott självförtroende då min tränare vann fyra lopp igår. Men även med en del press då jag satt på fjolårsvinnaren och tränaren sade att om du bara gör som jag säger och är kall så vinner du. Min häst Social Network gjorde allt rätt hela vägen och det var en riktigt  kul och häftig upplevelse!

Segern till trots kunde Jessica Vadst inte förbättra sin placering utan slutade på en femteplats sammanlagt. Det var hennes tredje Fegentriseger. Hon har tidigare vunnit på Hoppegarten i Berlin och på Bro Park. Tvåa i loppet kom fransyskan Ingrid Montenegro som kom fyra sammanlagt. 

18-åriga tyskan Lilli-Marie Engels hade säkrat championatet redan innan finalloppet och fick totalt 222 poäng. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Ny ständig medlem i ARK

Enligt stadgarna blir medlem i ARK som betalar ett belopp motsvarande tio gånger ordinarie årsavgift ständig medlem i klubben. Sådant medlemskap gäller för livstid. 

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej